Wat kan ik hebt beste doen als ik in 2025 (nog) een psychedelische retraite of privé psilocybine sessie wil doen? Ik wil het dit jaar nog doen. Wat is het beste?
Als je dit jaar (2025) nog een psychedelische sessie wilt doen, dan zijn er nog steeds mogelijkheden. We hebben elke maand psilocybine retraites waaraan je kunt deelnemen. We hebben momenteel nog beschikbaarheid voor november en december 2025. Je kunt de actuele beschikbaarheid en de optie om te reserveren hier openen: Reserveer truffelceremonie
Voor de privé psilocybine sessies hebben we ook nog beschikbaarheid dit jaar. Bij privé psychedelische sessies kies je zelf de begeleiding uit en ben je afhankelijk van de beschikbaarheid van de desbetreffende therapeut of tripsitter. Je kunt per therapeut de beschikbaarheid hier inzien: Privé psychedelische sessie reserveren
De vraag "Retraite of privé sessie?" is eigenlijk de belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen. Dit bepaalt veel van je ervaring.
Een groepsretraite is heel waardevol. Je bent met 5 andere mensen, onder begeleiding van twee therapeuten. Wat veel mensen zegge : de groepsenergie maakt iets los. Je voelt jezelf minder alleen in je strijd. Plus, zien hoe anderen groeien, dat inspireert. En na afloop heb je direct een soort "tribe" - mensen die het snappen, omdat zij het ook hebben meegemaakt.
Een privé sessie is heel intiem. Je werkt één-op-één met jouw gekozen therapeut. Veel dieper werk kan plaatsvinden. Je hoeft niet te wachten op de groep, je kunt echt graven in jouw diepste thema's. Dit is beter als je al enige ervaring hebt, of als je heel specifieke trauma's hebt waar je mee worstelt.
Mijn advies: als je nog nooit truffels genomen hebt, start met de privésessje. Je leert hoe het voelt, je bent veilig, en je kunt zelf de locztie kiezen.
Wat ook belangrijk: de timing. November en december zijn volle maanden. De retraites zullen waarschijnlijk snel vol lopen. Dus als je dit jaar nog wilt doen, check snel beschikbaarheid. December is ook winterweer in Nederland - sommige mensen genieten daarvan (introspectief), anderen vinden het grimmig.
Ook: wees eerlijk met jezelf over waarom je dit wilt doen. Gaat het om:
- Genezingstraumatische dingen? → Privé werkt beter
- Persoonlijke groei / inzicht? → Retraite is perfect
- Je bent eenzaamh / depressief? → Retraite, groepsenergie helpt
- Je wilt echt transformatie van een diep level? → Privé
- Je wilt een groepsessie vooral gericht op therapie en integratie? → 3daagse retraite
Dat onderscheid bepaalt echt wat voor jou het beste zal zijn. Beide zijn transformatief, maar op verschillende manieren.
En praktisch: voorbereiding begint nu. Dit is niet iets wat je volgende week doet en dan meteen voelt beter. Mentaal jezelf voorbereiden, je lichaam voorbereidden (minder stimulatie, meer rust, water drinken, geen alcohol), dat maakt enorm uit.